Rodzina

Paweł, Julia, Kamila, Nazar, Wiktoria i Iwona, radosna gromada z Mościsk. 

Drugiego dnia mojego pobytu w Mościskach odwiedziłem 11-osobową rodzinę Państwa Barnusiów. Miałem okazję poznać prawie wszystkich domowników za wyjątkiem najstarszej córki - Andżeliki, która była w tym czasie w szkole. Pozostałe dzieci spędzały czas domu,  ponieważ zachorowały na ospę wietrzną, która rozprzestrzeniła się po całych Mościskach.

Rodzina Barnusiów żyje w niewielkim domku. Pan Stanisław - głowa rodziny, pracuje w Polsce, a jego żona zajmuje się domem. Wspólnie wychowują dziewiątkę dzieci, co zasługuje na wielkie uznanie. Oczywiście wszyscy domownicy mówią świetnie po polsku i kultywują polskie tradycje. Najmłodsza pociecha, Nazar, podczas minionych Świąt Bożego Narodzenia, odgrywała rolę Jezusa w szopce. Najstarszy syn, Michał, jest ministrantem. Dzieci uczą się w miejscowej szkole nr 3 z polskim językiem nauczania. 

Już za kilka dni wracam na Ukrainę. Na moim instagramowym profilu @projektrodacy będziecie mogli śledzić to, co mnie tam spotka. A dzisiaj możecie zobaczyć portrety członków rodziny Barnusiów, które wykonałem podczas naszego spotkania. 

Andrzej ur. 2013

Iwona ur. 2003

Julia ur. 2015

Kamila ur. 2011

Maria ur. 1983


Michał ur. 2009

Paweł ur. 2012

Stanisław ur. 1982

Wiktoria ur. 2005
Nazar ur. 2017